Založ si blog

Facebookova skupina Hyperaktívne deti – ADHD

Ešte pred rokom to bol sen a dnes už je to realita. Ach, čo by som dala za to mať tieto informácie už pred rokom. Necítila by som sa taká osamelá a nenarobila toľko chýb. Ale v živote to tak už chodí, že čo ťa nezabije to ťa posilní a každý pád je v podstate šanca ako sa naučiť napredovať. Preto som si povedala: „Toto je tvoja cesta. Kráčaj so vztýčenou hlavou, pretože sa nemáš za čo hanbiť!“ Áno ADHD je moja cesta a ja po nej hrdo kráčam. A jednou zátačkou na mojej ceste bolo založenie Facebookovej skupiny – Hyperaktívne deti – ADHD.

Ešte dnes cítim tú atmosféru a radosť rodičov, ktorí dostali do schránku mail: „Poďme bojovať za svoje deti! Povedzme svetu o ADHD.“ A tak sme sa postavili a začali rozprávať. Aj keď mnohí z nás sú opatrní, mnohí z nás sa ešte nezbavili toho smútku, ktorý nás roky dusil na prsiach… Ja verím, že raz to pominie. Raz sa tá čierna diera statí a mraky nahradí slnečná žiara. Žiada si to len čas. Každý koľko potrebuje. My „rodičia hyperaktívnych detí“ sme ako dokopané šteniatka, ktoré našli záchranári vysilené v húštine. Potrebujeme veľa porozumenia, presne ako tie naše deti, a pocit, že v tom nie sme sami.

Prvým cieľom našej facebookovej skupiny bolo na jednu „kopu“ zhromaždiť všetky dostupné materiály o ADHD. Spraviť z internetu pomyslený lievik a selektovať všetky média. Lebo priznajte sa sami sebe. Vedeli ste pred rokom, že hyperaktivita, ADHD, poruchy pozornosti sú v podstate to isté a nie je to nič strašné ak sa s tým naučíte dobre zaobchádzať? Vedeli ste, že tieto deti sú úplne normálne, vyžadujú si len nenormálne úsilie a zmenu mysle nás dospelých? Vedeli ste, že sú podľa zákona o školskej dochádzke vzdelávané v bežných školách? S bežnými deťmi. Vedeli ste, že pedagógovia vôbec nie sú pripravení na prácu s takýmito deťmi a učia ich v preplnených triedach, kde sa tieto deti nevedia sústrediť? A potom vyrušujú. Vedeli ste, že tieto deti sú často krát vyčleňované z kolektívom a ten skutočný dôvod je „pretože sme nároční a bežných ľudí otravujeme“.

Druhým cieľom našej facebookovej skupiny bolo vzbudenie verejnej diskusie na k danej problematike. Verili sme a stále veríme, že najhorším problémom je nedostatočná informovanosť o skutočnom ADHD. Lebo z času na čas nejaký „odborník“ publikuje nudný článok s nadpisom vyvolávajúcim strach napr. „ADHD ničí celé rodiny“, po ktorom máte chuť tak akurát skočiť z mosta, lebo sa nič nedozviete, len to, že ste len hodení do jamy levovej v podobe neinformovanej verejnosti, čo si mylne hyperaktivitu zamieňa s nevychovanosťou. Pretože pre niektorých ľudí je stále ťažké sa naučiť rozoznávať hyperaktívne dieťa od toho zanedbaného. Preto je dôležité aby rodičia prehovorili o tom aké náročné a zároveň krásne je takéto deti vychovávať nech aj tí „bežní rodičia“ vidia a prestanú odsudzovať.

Tretím cieľom našej facebookovej skupiny bolo poskytnúť rodičom resp. rodinám s hyperaktívnymi deťmi takú malú poradňu, kde by si mohli odovzdávať rady navzájom, poukázať na svoje skúsenosti, dať odporúčania na odborníkov alebo sa len v pokoji vyrozprávať. Vždy ma veľmi poteší každý kladný komentár, kde nás niekto pochváli „ste skvelá skupina“, „som štastný, že som vás našiel“ alebo ak niekto z členov pridá úplne unikátny príspevok ako napríklad lavice pre hyperaktívne deti, kde pod stolom sú pedále a deti môžu bicyklovať miesto toho aby kopali suseda alebo sa hojdali na stoličke, lebo nevedia čo s prebytočnou energiou. Nikdy by som pri hyperaktívnom dietaťi nemala čas toľko surfovať po internete aby som na takúto „hračku“ natrafila. Preto som vďačná za každú reakciu, či príspevok.

Myslím si, že je dôležité si pomáhať navzájom, hoci len malou výmenou informácií. Spolu dokážeme viac. Preto ak sa vás problematika ADHD dotýka, alebo si len chcete rozšíriť obzory, diskutujte s nami v skupine Hyperaktívne deti – ADHD. Tešíme sa na vás J

Aby sa nezabudlo v auguste sme oslavovali jeden rok! Touto cestou sa chcem poďakovať skvelej mamine – adminke našej skupiny, ktorá popri dvoch deťoch zastáva túto dôležitú funkciu J vďaka Kati.

Záhadný jazyk aspergerov

16.11.2016

Vraví sa, že koľko jazykov vieš, toľkokrát si človekom. Aspoň tak mi vždy hovorievala moja mama. Taktiež vravievala: „Len sa uč, veď sa učíš pre seba.“ A tak som sa učila. A keď som porodila dieťa, ktoré už od ranného veku vnímalo svet inak ako jeho rovesníci, tak som sa rozhodla, že sa naučím jeho jazyk. Že sa naučím ten unikátny spôsob, akým vníma svet. [...]

Takto vychovávame (vychovávate) svoje deti – aby nenávideli a odsudzovali

12.09.2016

Zverím sa vám s jedným príbehom, ktorý mi napísala moja kamarátka: Dnes podvečer sme sa so synom vybrali na ihrisko na typickom sídlisku v Bratislave. Od štvrtka poobede bol Max chorý doma – žalúdočné problémy. Dnes mu konečne bolo lepšie, tak sme sa tešili, že má späť svoju rutinu, a že môžeme stráviť pár hodín vonku. Môj syn má dva a pol roka a je neverbálny [...]

Známky nie sú všetko

06.07.2016

Posledný školský deň máme za sebou. Prváčikovia odovzdali váženým pani učiteľkám bonboniéry a orchidey z Lidla v kvetináčoch. Školské brány sa zatvorili. Ostalo len vysvedčenie. Čo to však v skutočnosti znamená? Niektorí majú prázdniny a iní len oči pre plač. Celý náš rezort školstva sa nám tu rúca ako domček z karát. Všetci sú nespokojní, všetci [...]

Rusko Navaľnyj úmrtie

Biskup na Veľký piatok prirovnal zaobchádzanie s Navaľným k osudu Ježiša

29.03.2024 15:17

„Skončil až v neľudskom gulagu v polárnom ľade," povedal. Zvyšok sveta uvidí "jeho posolstvo slobody" vo večnosti, povedal biskup.

Rural Emergency Hospitals

Slováci si skryli kódy pod klobúky a nadchli špičkových amerických technológov

29.03.2024 15:00

Organizácia Slovak PRO pomáha Slovákom uchytiť sa na americkom trhu. Kto má skvelé nápady, má šancu uspieť aj v silnej konkurencii v USA.

zalužnyj, syrskyj

Syrskyj: Rusi vypália šesťkrát viac munície. V Charkove sme mohli dosiahnuť viac

29.03.2024 14:16, aktualizované: 15:55

Ukrajinské obranné sily pozdĺž celej rozsiahlej frontovej línie podľa neho majú len minimum zbraní a munície.

Maďarsko polícia pobodanie péter baumann

Obeť a dvoch zranených si vyžiadal výbuchu v bytovke v Budapešti

29.03.2024 13:10, aktualizované: 15:42

Evakuovať museli 50 ľudí.

adhd

aj hyperaktivta vie byť krásna... blog o tom ako nás môžu odlišnosti posilniť... zozbierané skúsenosti rodičov hyperaktívnych detí (detí s poruchami pozornosti) a tiež detí s aspergerovým syndrómom, detí s DYS - poruchami, nadaných detí, detí s fetálnym alkoholovým syndrómov... pretože všetci tu plávame spolu a zažívame to isté

Štatistiky blogu

Počet článkov: 19
Celková čítanosť: 139536x
Priemerná čítanosť článkov: 7344x

Autor blogu

Kategórie